Za zdrav mozak i zdravo srce
Vino može da sačuva vaše pamćenje. Naučno je dokazano da žene u trećoj dobi koje su dnevno pile čašu vina imaju bolje pamćenje i bistrije su. Vino sprečava nastajanje ugrušaka i upalne procese krvnih ćelija. Reč je o tegobama koje najčešće dovode do srčanih bolesti. Osim toga, vino podiže količinu tzv. dobrog holesterola koji sprečava začepljenost arterija.
Za vitkost
Jedno je istraživanje pokazalo da su ljudi koji piju čašu vinu dnevna vitkiji od onih koji vino konzumiraju povremeno, ali u većim količinama. Ljudi koji redovno konzumiraju vino u umerenim količinama imaju uži struk i manje masnih naslaga na stomaku. Alkohol iz vina podstiče telo na brže sagorevanje kalorija. Međutim, oprezno. jer više od jedne čaše vina može da ima za posledicu debljanje.
Za bolji imunitet
Jedno je britansko istraživanje pokazalo da čaša vina dnevno smanjuje rizik od dobijanja Helicobacter pylori koja uzrokuje gastritis i druge probleme u probavnom sistemu. Špansko istraživanje je pokazalo i da vino ublažava i trovanje hranom. Dakle, vino u umerenim količinama poboljšava imuni sistem organizma.
Za čvršće kosti
Žene koje dnevno konzumiraju čašu vina imaju bolju masu kostiju od žena koje to ne čine. Alkohol u umerenim količinama podiže količinu estrogena koji usporava trošenje kostiju s godinama. Zato je istraživanjem utvrđeno da starije žene koje su redovno konzumirale vino imaju čvršće kosti od onih koje nisu pile vino.
Za menopauzu bez posledica
Žene koje se nalaze u životnom razdoblju neposredno pre menopauze trebalo bi da piju čašu vina dnevno jer će se tako zaštititi od dijabetesa tipa 2, pokazalo je to veliko harvardsko istraživanje. Nije tačno jasno zašto je to tako, ali čini se da vino smanjuje otpor insulina kod pacijenata koji boluju od dijabetesa.
Izvor: Lepota i zdravlje